Jestliže jste se rozhodli vstoupit se svým podnikáním na internet právě proto, abyste se více zviditelnili a přitáhli nové zákazníky, pak jste si jistě dali záležet na tom, jak vypadají vaše webové stránky. Několik kvalitních fotografií a poutavé texty mohou leckoho oslovit, to je pravda, tím spíše, pokud jsou vaše zboží či služby kvalitní a ceny příjemné. Nicméně pozor, ještě stále si nemůžete gratulovat, protože pouze objevit se na internetu nestačí. Jde totiž v první řadě také o to, aby vaše dobré webové stránky dokázali lidé najít. A to všichni, kdo hledají zboží či služby, jaké nabízíte. A to dnes lidé v drtivé většině dělají s pomocí vyhledávačů. Jen málokdo nosí v hlavě názvy www stránek, které navštěvuje. Nicméně pokud ještě nemáte své webové stránky optimalizované pro vyhledávače, tak vás všichni ostatní naleznou jen stěží, spíše vůbec ne.
O co se při optimalizaci webových stránek vlastně jedná?
Zjednodušeně řečeno jde o to, nastavit parametry vašich webových stránek tak, abyste přesvědčili vyhledávače o tom, že vaše stránky jsou přesně to pravé, co lidé hledají ve spojení se zbožím či službami, které nabízíte.
Takže například, pokud jste prodejci bambusových pánských ponožek, měl by po zadání takového hledaného výrazu vyhledávač zobrazit odkaz na vaše webové stránky, ideálně co nejvíce nahoře. A pokud se tak neděje, tak je s největší pravděpodobností někde chyba.
A právě optimalizace pro vyhledávače vám pomůže všechny tyto chyby napravit tak, abyste se ve vyhledávačích jako je Seznam či Google objevovali na předních pozicích .
V první řadě je nezbytné najít ta pravá klíčová slova, která budou přesně vyjadřovat hledaná hesla ve spojení s vaší nabídkou. Pro tato slova je pak potřeba vaše stránky upravit. Následovat tak bude komplexní seo analýza a nastavení on-page i off-page faktorů, ke kterým patří také tvorba zpětných odkazů a linkbuilding.